idioter vol.2

måste bara börja med att säga att jag skrivit värsta långa inlägget som jag var jättenöjd med och sen när jag skulle publicera det så står det att sidan inte kunde visas. så nu ska jag försöka återskapa det jag skrev hejdå.

början
vaknade utav att min lillasyster frågar mig om
det går att koppla in hörlurar till tv:n
jag mumlar väl något om att jag inte visste och somnar om igen
halv 12 vaknar jag igen utav den dumma tv:n
natti sitter på en stol och kollar som om hon aldrig gjort ngt annat
det skrämmer mig ibland faktiskt..
iallafall tappar jag upp ett varmt skönt bad.
och halv 1 ska vi tydligen iväg så det blev till att panik blåsa
och platta håret.
påväg
håller på att somna i bilen flera ggr.
när vi kommit halvvägs frågar pappa lite surt : har ni tänkt
på att det slutat komma upp mc donalds skyltar ?!
20 min senare ser vi en mc donalnds skylt, alla hurrar
men när vi svänger av ser vi en MAX skylt.
pappa: är det gott på max eller?
- frågan är riktad till mig -
självklart är det gott där? så vi får prova på den
nya maxburgaren med nachochips i
åh fyfan va go den va asso. 
stark, matig och allt i ett liksom.
tror aldrig jag vart så mätt i hela mitt liv haha

vi snurrar runt lite i vänersborg och letar efter
sjukhuset, slutar med att vi får fråga efter vägen
och det visar sig att sjukhuset ligget i trollhättan
faktiskt påväg till oskar i trollhättan.

visste ni att när ja var liten alltid trott att trollhättan
låg någonstans på hisingen haha

framme
vi skulle åka med hiss A ( som var blå haha ) senare vidare
till avdelning 51, rum 1.
1. vi är på ett sjukhus vilket jag inte tycker om
2. vi ska åka hiss vilket jag hatar
3. vilket resulterar i att jag får lite småpanik

när vi går in i rummet känner ja en liten klump i magen
det är 4 sängar i rummet, jag går in sist i rummet
jag följer bara efter pappa, marie och natti
de går rakt in, och där ligger hon. min faster.
så liten var hon. hon har iof alltid varit liten..
men hon var ungefär en tredjedel av sängen.
och sängen var en normalstor säng..

vi pratar om vad som hänt, vad doktorn sagt, gamla minnen,
när farfar låg på sjukhuset och massa annat.
och varje gång farfar kommer på tal ser jag att pappas
ögon blir lite glansigare än vad dom brukar göra och han kollar ner
i sängen. då kollade jag upp i taket för det är så jag får tårar att
hindra komma fram..

rosmarie ( min faster om ni inte fattat det haha ) berättar
att doktorn inte vet om det är en elak eller godartad tumör hon
fått. men jag kunde se på henne att hon inners visste att
doktorn ljög. det var samma sak med mammas kompis
marie, först visste de inte, sen var den god. sedan elak
sedan fanns hon bara i minnet och i himlen.

det första marie säger när hon kommer in är
hur är det? jag hatar den trågan och jag hatar ännu mer
rosmaries svar det är sämre..

hon delar rum med 3 andra tanter
en är från norge  ( som sedan somnar och jag trodde
hon dog eller ngt för hon lät så konstigt. och ibland bara
slutade hon låta.
)
ena är dement, så man typ inte kunde prata med henne
tredje har sitter och löser korsord under hela tiden vi är där
när sprutor kommer på tal visar hon stolt sin spruta hon har
i armen haha.

kommer ihåg att allting var så kalt i rummet.. och det luktar konstigt
på sjukhus. nivet.. den lukten.. det luktar typ.. sterilt..
jätte konstig lukt.

finast var det när rosmarie berättade om mirakel
"dem behöver inte vara stora men dem sker.
mirakel sker varje dag. små och stora
jag behöver bara ett litet mirakel.
"
och ja var tvungen att kolla upp i taket.

ska hälsa till mamma från rosmarie  och hon fick din kram
plus att hon tyckte att mitt hår var fult för det är olika längder på
det haha tanter asso!

slutet
halv 5 var klockan när vi åkte hemmåt igen
åkte förbi MAX och köpte kaffe
sedan skulle vi tanka haha
efter 5 min åkande från macken märker
marie att bensinmätaren står på noll
vi vänder och åker tillbaka och pappa skäller
ut personalen för han inte fått ngn bensin
får prata med chefen och allt, dom säger att
det måste vara fel på mätaren men han ropar att
det minsann inte alls är något fel på hans mätare haha
när han sedan sätter sig i bilen igen för att åka ifrån står
mätaren på full igen hahahha så pinsamt
gasen i botten åker vi där ifrån och ungefär
kl 7 är vi hemma igen..

jag laddar ner resten på sex and the city filmen och kollar på den.
den handlar om kärlek.kärlek, och ännu mer kärlek
kände att jag inte riktigt tyckte om det. men jag kommer nog
se den igen för vem tycker inte om att se andra lyckliga?!

nu är klockan halv 12 och jag känner att jag längtat efter
en kopp te i 1 tim nu eftersom jag var tvungen att skriva om
skiten.. men nu är det klart

skriver väl senare kanske.. om inte mina ord tagit slut
men gud va skönt det är att skriva av sig när man
har mycket på hjärtat


Visa ord
Postat av: josefin

jag blev rörd av din sjukhustext. fyfan för cancer. hatar sjukdomen som tar bort underbara människor ur ens liv. och sjukhus är så jävla illa. för inte nog med sterilt, kalt och allt, är man där på besök är det ju någon man känner som mår dåligt. sist jag var på sjukhus höll jag på att svimma. allt jag såg blev svart och vitt och började snurra. det blev för mycket liksom. fyfan för sjukhus och sjukdomar.

2008-09-14 @ 14:58:10
URL: http://www.metrobloggen.se/josefejn

Prata ut här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen :)

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Dina visa ord:

Trackback
RSS 2.0