i think i like it

jag har en liten hatkärlek till bloggar egentligen. oftast följer jag bloggar som skrivs av mina närmaste vänner. men sedan finns det även de som jag vet vem det är, hon/han kanske bor i göteborg. dessa personer skriver ut sitt liv för mig och deras andra läsare. och där är jag och snokar. det känns förbjudet. som om jag var med denne personen utan att hon/han visste om det. som om jag stalkade personen. förstår ni vad jag menar? då får jag istället försöka tänka på att personen antagligen VILL att jag ska läsa i hennes/hans blogg. och vill att jag ska lämna en liten kommentar här och var. det skall jag göra. skall kommentera som en galning och vara lite stalker aktig. det är ju lite roligt ändå! man kanske får en ny vän.

why whould you do that?

den 27 aug.
idag började vi skolan. jag var uppe redan klockan halv 8, när jag skulle vara i skolan halv 10.
jag har bara 20 min till skolan.. varför i helvete gick jag upp så tidigt är oklart varför.
i skolan fick jag terminens första kaffe och skall vara med i en liten tävling som heter
pimp my loggbok, det går ut på att man skall smycka sin loggbok så bra det går.
jag har redan några idéer! det kommer bli fruktansvärt bra tror jag!!
som ni ser på bilden har jag även letat fram min blixt som jag fick för ett par år sen.
den kommer väl till användning nu faktiskt. vilken skillnad det blir i bilder!
aldrig lagt märke till det förens nu!
imorgon är det kräftskiva//maskerad och min klädnad får ni se imorgon helt enkelt!

rosebuds!

jag har även gjort lite nya örhängen. intresserad?

talk to him!

vill du ha en orm/ödla/krokodil i örat. let me know!

chris & jal



fångarna på fortet

jag har inte skrivit en rad här på år och dar. varför vet jag egentligen inte
i skrivande stund sitter jag och kollar på fångarna på fortet. varldens bästa program!
jag är helt överlycklig. tv4 har lyckats få fart på programmet igen! synd bara att det
inte sänds varje fredag och bara skall sändas 6 avsnitt.
nu blir det mer oboy sen ska jag se om de klarar att ta fler mynt än vad de gjorde igår.

du

fick den briljanta iden att göra örhängen! vill man så får man väl köpa. pris diskuteras på plats.

have a look

Folie, synd bara att de inte höll.

steg i regnet

Bjuder på några bilder från way out west!
Miike Snow
MIA!!!!
Teddybears på götaplatsen!
sen fick jag inga fler bilder då min kamera dog

fiffiga mirre

jag hade en ljusslinga en gång i tiden med rosa plastblommor på.. igår fick jag den briljanta iden att ta av plastblommorna, spraya de gråa och använda som handtag!
resultat
.
.

Way Out West 2010 Sammanfattning

de senaste dagarna har jag vart på way out west. det har inneburit DANS DANS DANS!!!
jag har obeskrivligt ont i fötterna, armarna och ryggen.
Mina vadmuskler har inte tränats såhär mycket på väldigt väldigt länge!
Jag skall nu försöka summera denna hektiska helg. (med hjälp av spelschemat)
Onsdag: Kapten röd spelade på kulturkalaset. Självklart var jag, inka och klara där.
Torsdag: Oskar Linnros & TEDDYBEARS spelade. Regner öste ner men det sket vi i.
Efter TEDDYBEARS, som förövrigt var grymt bra trots regnet, åkte jag och calle till
Port De Soleil, Park Lanes sommarställe. De hade inrett stället i orgentalisk stil.
Det fanns madrasser överallt där du kunde sitta och snacka men jag och calle valde att
stå på dem och dansa. Denna afton spelade Laidback Luke. När klockan slog 4 orkade våra
ben inte bära oss längre och vi promenerade hem i ösregn.
Fredag: Vaknade upp med tröttheten kvar i kroppen. Men det var bara att köra på det igen.
Denna gång var det Wu-tang Clan som var först ut. Jag kan tycka att de spelade lite
för tidigt för att det skulle kunna bli riktigt bra drag. Annars var det fett att faktiskt
ha sett dom! När klockan slog halv 11 var det dags för underbara MIIKE SNOW!!
Som vanligt var dom helt underbara. Spelade alla favorit låtar och det löpte ut i dans.
Efter Miike var det lite pause då vi drog hem och bytta kläder osv. När vi kom tillbaka till
området var det dags för M.I.A. Jag hade funderingar tidigare på dan om att skita i henne
men det gjorde vi inte och det är jag glad över! Vilken show! En perfekt mix av
både gammalt och nytt.
På kvällen var det dags för TEDDYBEARS igen och MIIKE SNOW. Båda spelade
på Port De Soleil. Jag älskade teddybears. De spelade hiphop och reggae. Kunde inte bli bättre.
Sedan kom Miike Snow upp på scen och fyllde klubben med electro. Sista låten var en reggae variation av Animal. Här är den remixen. Fint avslut på en helgrym dag/natt.
Lördag: Dagen börjar skit tidigt med Mumford & sons. Inte mig emot dock. Fina pojkar som spelar underbar musik. Kan det bli bättre? Deras spelning var dock väldigt kort.
Sedan var nästa band vi skulle se Håkan Hellström! Jag var inte särskjilt taggad på honom och han öppnade inte med Tro och Tvivel utan med Känn ingen sorg för mig Göteborg. När jag inte orkade lyssna på håkan längre gic vi hem och bytte och för nu skulle det dansas till The chemical brothers! Deras spelning var mer som en enda låt som de hade remixat ihop. Sjukt bra och självklart spelade de Escape Velocity. När de spelat klart sista tonen bar det av till Världskulturmuseet där det var låång kö. Men vi höll ut och när vi kom in spelade dada life. Helt galna killar. Mot slutet var det crownsurfing som gällde. Jättestora uppblåsbara champagneflaskor studsade runt i publiken. En spelning utan dess lika vill jag lova. Efter dada skulle Fake Blood spela egentligen men de ställde in i sista sekund och Jack Beats fick ta över. Men han var grym, så mig gör det faktiskt inte så mycket. Klockan 4 var han tvungen att stänga av musiken men publiken stod kvar en bra stund och ville ha mer. Tyvärr fick vi inte detta. Synd att de inte har tillstånd till att spela längre. Vi drog oss alltså hemmåt då, köpte en baguette vid korsvägen och promenerade till vasaplatsen där 3an lyckligtvis kom. Calle hämtade sina grejer sedan drog han till centralen och klockan 8 imorse åkte han till danmark haha.
Way out west var fullpackat med dans vill jag lova. Tror aldrig jag dansat till så bra musik på så kort tid. Synd bara att jag kommer tycka att krogen är kass nu. Bortskämd blir man!
Och nu måste jag dammsuga mitt golv.

vem är bäst?

jag är bäst. så är det bara

blood type

.
.
.
.

you saved her life

igår gick jag, mamma och lillebror på resturang för att fira min födelsedag några veckor försent.
vi gick till en jättemysig italiensk resturang. otroligt god pasta och stämningen var otrolig
den ligger bredvid PC bar och kök.
jag fick ny färg, kol, fix, armband och örhänge och lite pengar. nu ska jag måla måla målaaaaa!!!!

senaste

.Josefin
.Henrik
.Henrik

clap your hands.

detta är jag i skrivande stund. jag ger mig på mittbena ikväll. + jag har laddat batterier till min lilla kamera. nu jävlar ska ni få se bilder igen gubbar!

i'm gonna go

pappa och sai åkte till båten i eftermiddags. jag känner mig otroligt ensam. har köpt kaffe och städat mitt rum ännu mer. vet inte vad jag skall göra. pappa tog med min kamera till båten vilket betyder att jag inte kan fota heller. har ni några förslag jag kan göra mer än att dricka kaffe, kolla på greys & måla om mia naglar för hungrade gången?

everyone

För 5 år sen var jag 14 år. (5 ÅR SEN HERREGUD) Miranda som 14 åring. Jag hade precis blivit brunett och skulle börja i 8an. Då var jag näst äldst på skolan. Det var mäktigt kommer jag ihåg. Jag vad jätte osäker som 14åring. Jag önskade att jag kunde skicka ett brev till mig själv som 14åring. Och jag kunde fått reda på att det ordnar sig.
Att efter högstadiet ordnar det sig. Du kommer hitta din plats. Så blev det med. Och nu 5 år senare önskar jag att jag som 24åring kunde skriva ett brev till mig som 19åring och säga att allting kommer lösa sig efter studenten med. Att det är kul att jobba och att jag kommer ha ett stadigt liv. Dessa brev får gärna fortsätta. Då slipper jag oroa mig för framtiden och istället tänka på vad som är omkring mig. Tror det blir bättre så.
Herregud, kollade runt lite på min gamla bilddagbok.. Jag har tagit kort på min lillebror på skolgården och skrivit att jag hatar honom. Jag hatar inte honom. Vem skriver så om sin lillebror? Va? Vem gör det 14åriga Miranda?!?!

i don't know why

noll inspiration.
http://konstochkonstigheter.blogspot.com/   <-- fin blogg
opi <--- fin spotify playlist.
min vittvätt blir heller aldrig ren.

making up

ny header, vad tycks då?

hey george

jag vill visa er bilder på vad jag gör om dagarna men jag har ingen fotolust alls.
imorgon är det måndag och mikaela ska tatuera sig men jag får inte följa med.
det kanske är lika bra för jag har insett att jag måste städa mitt rum ordentligt!!
hittade en silverfisk på golvet förut, inte så fräsht kanske.
jag måste även tvätta. och inte vara lat och tvätta vit tvätt med alla andra kläder.
min engångskamera måste jag lämna in också, då kan jag lägga in bilder och visa er.

RSS 2.0