you left me

ni kanske tror jag blivit blind eftersom det blivit extremt bildlöst här.

vad som egentligen hände

vaknade upp hemma hos inka klockan 11 imorse. går hem. följer med mikaela på stan. hon köper kläder för 500.
jag köpter för 80. känner mig som en lite bättre människa. går hem.
nu måste jag bara duscha och bli snygg. för idag fyller robin år och detta skall firas med alkohol.

skjuter paprika

jag förväntar mig att ni sitter som på nålar och väntar på att bilderna från engångkameran ska läggas upp här. men tyvärr har jag några bilder kvar att fota.

han är osynlig

ett tecken på att min hjärna arbetar långsammare än vanligt är när jag idag, klockan 7, tänkte åka in till stan och köpa mig en engångskamera upptäcker att det är söndag och alla affärer har stängt sen länge..
men en kamera fick jag allt köpt.

put on the girlfriend costume

jag måste bara berätta vad jag fick i födelsedagspresenter :)
massa olika nagellack
en jeansjacka (!!!!!!)
pennor
ett 4 gb usb-minne (som är sjukligt litet!!)
en parfym
armband
så fina är ni. hade otroligt roligt igår.

this night did not happen

.
.
.
.
.

för en minut sen var du min

idag är jag 19. för idag är det den 23 juli. finaste datumet. det ligger så fint i munnen.
men fyfan vad jag inte vill fylla år. iår kommer jag få paket från höger och vänster känns
det som då alla mina nya klasskompisar är presentkåta. inte emot mig faktiskt.
först kommer det folk hit och pappa och sai har lagat massa god mat, och jag bakat tårta.
sedan när vi är klara drar vi till röda sten. såg ikväll att de hade något ball event där.
spelar egentligen ingen roll vad vi gör tror jag faktiskt. bara jag är med mina
vänner kommer vi nog ha roligt ändå.
detta var en egentligen helt onödig text eftersom alla som läser det här antingen är mamma
eller mina kompisar.
vi ses imorgon!

whale noise

nu är jag äntligen hemma ifrån torslanda. kvällen hos calle var trevlig. vi försökte få alla att lyssna på dubstep. gick sådär va. och nu ska jag iväg och grilla mina 2 majskolvar med inka och klara.

no special human

igår var jag ute i skogen och dansade. det var ball. om 1 vecka är jag 19. om 1 år och 1 vecka är jag 20. då är jag gammal, har gått ur skolan och vet inte riktigt vad jag ska göra med livet haha.

vill bara påminna er

just det. har ni inte lyssnat på teenage crime. snälla gör det nu.
Adrian Lux – Teenage Crime - Original Mix

making up from teenage crime

det känns som det var evigheter sen jag var hemma men egentligen är det bara 2 nätter jag vart borta.
jag är faktiskt inte långt borta. haha är hemma hos min käre vän erika åkesson. åkte hit för att hälsa på henne lite. och blev fast. så blir det ute på torslanda. eftersom jag inte var beredd på att sova här i 2 nätter har jag ingen kamera eller ombyte med mig vilket resulterar i inga bilder och smutsiga kläder. men vad ska man göra?
nu är det fredag och det är tillåtet att dricka alkohol igen. jippie. detta skall nog firas med skogsskak i slottis ikväll.

on the run

.
.
.
.

good times for ever

Joel Alme.. jag säger bara Joel Alme

ost och vin kväll på inkas Bday

.
.
.

från klaraberg till dig

hade jag haft med mig en kamera till peace and love skulle jag gått fram till denne man i thaiwok-kön och frågat om jag fick ta en bild på honom. nu har jag bara en mentalbild av honom. i kön. leendes åt ett sms han fått av någon. oj vad vacker han är.
Moneybrother – Från Klaraberg Till Dig

my love is real

jag har haft en händelserik helg utan några egentagna bilder att bjuda på. dock har vi lite film
men ni som känner mickan vet att det tar 1 år innan man får se filmer som hon filmat :)

what would it come



ligger i mikaelas säng. hon sover. jag sover inte..
jag vill ha en nattvän att prata med med alla sover och de som är vakna vet jag inte vad jag ska skriva till.

hej
hellu
är du också vaken?
japp
jahaja
ah.. vad gör du då?
nä ingenting. själv?
ingenting..
ah okej..

sen då? jag hatar pinsamma situationer.

du ska lyssna på vad jag säger

idag tänkte jag gå upp åtminstonde vid 12 tiden för att sola lite. tror ni inte det regnar då eller? jo det är precis vad det gör! så jävla typiskt. nu sitter jag här framför datorn fortfarande lite halftrött och funderar på vad jag ska göra. imorgon åker vi till marstrand!!!

we're half away

jag bor mitt i stan. jag bor på bottenvåningen. jag har lite problemt med det här att ha full syn in. det känns äckligt. hur fan ska jag få sol på mig? jag måste gå ut. men jag vaknar oftast sent. och när jag vaknar är soltimmarna över. som idag, när jag vaknade kl 3. dessutom är det massa skit ungar på gården. jag har bilder från igår på min kamera.. som är hos inka. vi tar det en annan gång. nu ska jag kolla på film, dricka te & hoppas på bättre tider. på fredag åker vi till marstrand.

det här mina barn är musik

den här snubben dansade jag och emma till. önskade bara vi dansat ett tag till!

as it come again

idag fyller inkadink år. detta betyder att vi ska gå på bio och sedan äta ostbricka. jag måste bara ta emd mig kameran och dokumentera allting.
men efter en vecka av ickefotande känns det konstigt att kunna fota. vet inte vad det är men har änna vant mig vid att inte vara nära någon kamera.

The black keyes

The Black Keys - Tighten Up - Official Video from Chris Marrs Piliero on Vimeo.


i had hope

ni vet att jag älskar videos :)

First Official iPhone 4 Music Video - flakjakt "Cascades" from Marty Martin. themartymartin.com on Vimeo.


du visslar mitt namn

jag fick nyss reda på att jag tar studenten den 1 juni 2011. det är fruktansvärt lite tid kvar.. jag får ont i magen att veta att jag inte kommer gå kvar på min underbara skola längre. ingen trygghet längre. då börjar livet. då har jag inga förbindelser kvar. jag kan resa vart jag vill. när jag vill. jag behöver inte vara hemma längre. jag kan flytta till stockholm. oslo. sidney. kan åka vart jag vill. vilken frihet. men samtidigt, vill jag verkligen göra allt det där när jag bara är barn fortfarande? jag ser mig själv fortfarande som ett barn.. som är snart 19 år.

basen är otrolig, likaså är killarna

idag ska vi hämta ut biljetter till eclipse. som vi ska se på inkas födelsedag. som är imorgon!!!!!
MEN DETTA ÄR EN VIDEO FRÅN PEACE. vill bara stå i publiken och dansa.

Peace & Love 10 - sammanfattning.

eftersom jag vart så flitig och mobilbloggat under peace and love så har ni fått några glimtar om vad som hänt. tyvärr så hade inte någon av oss med kamera. jag har några fjuttiga bilder & videos från mobilen bara.
det bästa på hela veckan var utan tvekan miike snow. ni som lyssnar på de och inte ska på Way Out West är dumma i huvudet.
veckan började med 2 karatefyllor både i måndags och tisdags. sen mådde jag bajspissröv. men det var bara att bita ihop. på onsdagen började artisterna lite smått. vi såg thomas di leva vilket var en upplevelse i sig. han kastade ut frukter till publiken och sa att de var en evighetsmaskin.
efter onsdagen blev det torsdag. då såg vi hoffmaestro (DÄR DET VAR HELT SINNES MYCKET FOLK) som alltid är lika bra. sedan gick vi iväg och såg på helt off. vi väntade jävligt länge på att de sjulle spela babylonsjukan men vi kom på att timbuktu sjunger den låten. och precis när vi skulle gå kommer han upp på scenen. och de välbekanta tonerna till babylonsjukan började spelas.
efter helt off begav vi oss direkt till vampire weekend. jag drömmer fortfarande drömmar om Ezra Koenig mystiska ögon och livfulla lockar.
efter jag plågat mikaela med att stå och dansa till band hon inte känner igen hela dagen var det dagt för ett till. det bästa nästan.. THE KOOKS. i fyra år mina vänner har jag väntat på den stunden. men något är fel. jag har ont i ryggen, fötterna, halsen, magen. överallt. jag kan inte dansa till mina favoritlåtar. jag är ett gammalt kooks fan från 07. de spelade ganska många nya låtar. kände att min tid var förbi. kände mig för gammal. vi gick ut från publikhavet och åt fish and chips istället. men jag hörde Naive. med en mätt mage. och tårar ner för kinden.
Luke Pritchard är snyggskabb. Älskar hans dialekt & garv!
Efter the kooks hade spelat sin sista låt gick jag och mikaela till tälten. nu skulle det supas!! vi hade ju vart på festivalområdet från kl 3 till 9.. och när vi kom tillbaka skulle robyn spela.
vi bestämmer oss för att sitta utanför och dricka istället. sagt och gjort. jag hörde dancing on my own med en cider i handen. lycklig. när drickan var slut och klocka blev halv 1 skulle vi in och kolla på kent.
kent var inte bara bra. det var GRYMT. min första kent konsert. hade till och med glömt bort att jag faktiskt lyssnade mycket på kent år 07. efter kent fick jag skjuts hem i en kundvagn av en norsk och en linköingsbo.
FREDAG!!! alla där hemma tänkte väl "yes äntligen fredag då får vi supa" men vi var rätt sletna vid det här lagret! denna dag spelade faktiskt ganska många bra band som jag hade velat se. om jag hade orken. men det slutar med att jag får med allihopa på miike snow. hela torsdagen hade jag försökt förklara för mikaela vilka miike snow är. för jag vet att hon kommer känna igen dom. men tror ni jag lyckas eller? nä. förutom när vi hittar en kille sittandes med en gitarr och spela sivlia. mikaela blev helt frälst. och hon sa faktiskt att hon kände igen just den låten. även om hon var full som en macaronkastrull på konserten.
vid det här lagret var klockan 1 på natten. jag var lite full och glad. och så börjas det. basen känns ända in i hjärtat. jag vet att man brukar säga så om alla konserter. men den här basen... den fick hela marken att vibrera. de spelade alla favorit låtar plus några till. det var inte alls som att sitta på bussen med dem i öronen. de hade remixat låtarna till en helt ny nivå. mer dansvänligt. med sångvänligt. mera allt. sista låten var animal.
jag kan nog inte beskriva hur bra det var med ord.
på lördagen bestämmer jag mig för att sova hos mikaela i bilen. vi packar ihop alla våra saker och går till bilen. men när vi kommit fram till bilen har batterierna dött för att lyset stått på hela natten. och alla på parkeringen hade märkt detta haha. efter en snabb vistelse på festivalområdet börjar vi prata om att dra hem. sagt och gjort. jag och mickano puttar ut bilen från parkeringen så man kan nå huven. sedan väntar vi på att någon ska dyka upp på parkeringen. då är klockan runt 12 tiden. inka och klara håller på att packa ihop sina saker borsta på campigen. mickano springer runt på parkeringen och hittar ett par killar som sover i en bil. hon knackar på rutan och väcker dem och övertalar dem att köra runt och hjälpa oss, vilket de gör. killarna hade ingen aning om hur man gjorde. men meckar-mickan fixar allt. tur som fan att vi hade startkablar!! vi får igång bilen och allt känns bra igen! vi tackar killarn och kör iväg till campingen. jag får bli bärhjälp och tillslut sitter vi i bilen påväg hem till kära götet igen.
mickano körde som en jävla dåre för vi var hemma kl 6 imorse vilket blev ungefär bara 5 tim bilfärd! underbart!!
nu känner jag att jag ska borsta tänderna i 30 min. skrubba min kropp i 2 tim. och bajsa i 3. sen kan jag nog börja leva igen! nu taggar jag till marstrand som kommer i veckan!!

Nu har borlänge gjort sitt. Nu åker vi hem...

bild0498 (MMS)

Nu har borlänge gjort sitt. Nu åker vi hem haha


Igår såg jag Miike snow. Bästa som hänt mi...

bild0497 (MMS)

Igår såg jag Miike snow. Bästa som hänt mig ever. EVER. Nu måste jag se dom igen på way out west bara.


Har nyss badat i en fontän någonstans i bo...

bild0492 (MMS)

Har nyss badat i en fontän någonstans i borlänge


Påväg till hoffmaestro :) ikväll är det da...

bild0480 (MMS)

Påväg till hoffmaestro :) ikväll är det dags för kooks. Kan knappt bärga mig!!!!!!!!!!


RSS 2.0