The Black Keyes


.
Riktigt bra video och RIKTIGT bra låt. har ni inte upptäckt The Black Keys än är det nog dags att ni börjar lyssna på dem idag!

petter - stockholm i mitt hjärta


.
från programmet så mycket bättre som går på tv4.

gamla människor


.
Meet Ilona Royce Smithkin! She's 90, makes her own eye lashes, and performs Edith Piaf.

thanks

slut på batterier i kameran och laddaren fungerar inte. jag har iaf spenderat min lördag först på middag hos henke och sedan åkte jag och robin till emma och chillade där. nu är jag hemma igen och grannen försöker förstöra hela huset genom att kötta på högsta volym. vem gör något sådant en lördagskväll?

dont matter what u think


.
en liten close-up på apan.

i dont know what your doing


.

.
väldigt mycket bilder på katten zorro nu. men han är så fin så det gör väl inget? Idag regnar det och regnar och regnar. Regn förstör håret och gör att man ser sämre. Regn på sommaren är mysigt men på hösten är det bara förfärligt. Apan som ni ser på andra bilden är ett halsband till Henke. Hoppas han blir glad för det.

varför bara ha en smak?


.

.
är är några oklara bilder på bordet jag fixade till igår. tror det behövs mer lack eller något.

mer ont än han behöver


.
jag har inte gjort ett piss idag. jag har tagit ut tallriken från vardagsrummet till köket i princip och det räknas ju inte? jag har planerat att gå ner till netto snart och köpa choklad och coca cola. jag blir oerhört onyttig när jag inte har en mamma eller pappa som ser till att jag håller mig ifrån den skiten. men det är så gott och jag har faktiskt ätit middag idag. då tycker iallafall jag att jag är värd lite choklad. så kan jag sitta här i min ensamhet och trycka i mig choklad. härlig måndag! Morgondagens mål är att ta sig till skolan. låter lovande va?
.
tycker förövrigt att det är roligt med killar som bloggar. de är inte lika ytliga som tjejer är med bloggandet. generellt sett skriver tjejer mest om kläder, smink och vad de har gjort på dagen. de bloggar jag läser som är skrivna av killar går in mer på djupet. de skriver en liten historia i varje inlägg. och historien är från deras vardag. jag undrar verkligen hur deras vardag egentligen ser ut. om den är så spännande som de påstår eller om de bara kryddar järnet! den frågan kommer nog alltid vara oklar.

nananana


.
gott med frukost mindre gott med försovning.

biosfär


.

.
fick lite sällskap av emma och sebbe ikväll. de slaggar här och imorgon är det skola igen. hurra vad roligt då.

man kan inte hjälpa det

När man vaknar upp en söndag klockan 1 kan det verka depremerande. jag har inte gjort något av dagen och den är snart slut. men när man sedan tänker på att: just det, jag har ju ingenting att göra idag. då kunde jag utan ångest somna om.
.
Disken från gårdagen är även bortdiskad så nu kan man använda köket igen. Ikväll kommer Emma och Sebbe hit. Vet inte rikgtigt vad vi ska göra men jag hoppas det innehåller kaffe och film, kanske lite godis?

i hippieland händer allt.


.
igår var det tillslut min tur att ha middag. jag bjöd på massa god mat så som quesdillas, burritos och frukt med chokladfondue. det blev en hit tror jag. efter det började vi kröka och efter ett tag ramlade det in lite mer folk. vi satt och drack och lyssnade på jefferson airplane och levde oss in i 60-70 talet. och vid 2 tiden åkte de sista gästerna hem. nej mamma det var ingen fest, inget har gått sönder och inget saknas. allt är i sin ordning och zorro trivs.

ha det så kult på restaurangen.


.
tacos kväll med lillebror och glass till efterrätt. vad mysigt då.

bring it!

kom hem vid 12 idag och la mig i sängen och slumrade till lite till how i met your mother. jag är så jävla trött idag vet verkligen inte varför. nu ska jag tappa upp en bad och värma mig. så ni vet ni vad jag gör. medan ni väntar på fler spännande nyheter kan ni lyssna på den här låten och drömma er bort till helgen.
Pleasurekraft – Tarantula - Original Mix

congratulations


.

.
så jävla snygga. var lite tveksam på de röda först men de är så otroligt sköna att jag nog skall riskera att
ha på mig dom imorgon bitti. kylan börjar bli värre nu och att ha tights fungerar inte riktigt längre. kanske
man kan ha båda på sig? så många frågor, så lite svar

puppies


.

.
Efter jobbet åkte jag direkt till stan för en kaffe på tantcafet med calleponken. Fick med mig två par tights hem också. Ett med blommor och ett par vinröda. Det kommer bli bra nu i höst.

dear lord

gårdagen blev inte riktigt som planerad. det slutade med att jag, erika och anna drog på svart klubb. det var en härlig stämmning inne på klubben med billig öl. imorse åkte jag till jobbet som en jävla robot och tjänade ihop lite deg. alltid bra med deg. deg är gott och mättar magen.

Första julmusten för säsongen! 16 okt


.

.
synd att man inte kan sända smaker via internet

varför äggmacka är så gott.


.
1. det går snabbt att koka
2. lätt lagat
3. finns många rätter man kan göra med ägg
4. man blir bätt
5. det är nyttigt

.

.
Ägg och kaviar och salt på.. finns inget bättre.

used to be a stable


.
Middagen igår var mycket god. Det gjorde Philip bra. Gillade efterrätten men ÄLSKADE varmrätten som
bestod av baconinlindad kyckling (som jag, hör och häpna, aldrig ätit) med brun/svartpepparsås och ris.
.
Igår morse ringde även jobbet och undrade om jag kunde jobba på söndag. Jag svarade ja, rättare sagt
min plånbok svarade ja för den saknar kompisar. Så på söndag skall jag slava för plånkan men jag har ingen ångest över jobbet och det är jävligt bra! Vuxen poäng kanske?
.
Ikväll skall jag ut med Erika, Mikaela och Ida. Det kommer bli fett och jag funderar på om jag ska ha med mig kameran och dokumentera allt. Det får ni se imorgon om det kommer upp bilder eller ej.

tutu


.

.
Några till bilder från i sommras. Och på tal om man skall jag iväg på middag snart. Kvart i 7 hos Philip.
Efter det skall vi vidare till trädgården. Är inte överhuvudtaget peppad på att dra dit. Jaghar ingenting att
ha på mig. Inga pengar. Men vad gör man inte för folk som inte vart där innan?
Nu måste jag borsta tänderna och hämta ölen i bilen. Vi får la se om jag vaknar i soffan imorgon eller inte.

man behöver inte ens röka


.
idag var det onsdag. det betydde pipa efter basgruppen! det var fint, men jävligt kallt.

engångskamera


.

.

.
här är ett fåtal bilder jag tog med en engångskamera i sommras. jag lämnade in det för framkallning för ungefär 2 månader sen och totalt glömt bort dem efteråt. vilken tur att de fanns kvar i butiken kan man tycka.

my new scooter sasha


.
jag målade om min gamla furupall svart igår. det kändes så jävla bra. nu vill jag ha bort all jävla furu. varför valde jag furu??? furu är det fulaste som finns.

how do you feel


.

.
snart skall jag och zorro bo ensamna i 2 veckor. åh vad fint det kommer vara!!

Mycket fin man.

Ray LaMontagne - Trouble

munspel


munspel på engelska heter harmonica. det var väl fint?

hon har ju inte varit där.

.
idag är det kanelbullens dag och jag har bara ätit en bulle. och innan det hette kanelbullens dag hette det hembakardagen.. eller något liknande..

halsduk.

Hittade en gammal halsduk som min mamma har stickat.

her father.

.
.
.

close-up and coffee.

.
.

RSS 2.0