a strange day

lol jag var bara hos polisen och tog id-kort
men påväg till skolan ringer alex och säger att skolan är översvämmad och ja.. ni kan ju läsa själva här:



"Skola utrymd efter brand

En brand i en pappershållare på Kunskapsgymnasiet satte igång sprinklersystemet. Blöta elever fick utrymma skolan.

Relaterat

På rektorsexpeditionen i kontorsfastigheten i Gårda rinner vattnet i en trappa. Moppar och blött papper ligger på det vattenfyllda golvet. Lådor med kopieringspapper har räddats upp på bord.

Skolchefen Niklas Dahlström sitter i telefon med försäkringsbolaget.

Två våningar upp suger personal från räddningstjänsten upp svart vatten som spridit sig i stora delar av lokalen.

Det var på detta våningsplan som en pappershållare på en toalett fattat eld och satt igång sprinklern.

Det var vid halv två-tiden på onsdagen som elever plötsligt upptäckte att vattnet öste ner inne på Kunskapsgymnasiet i Gårda.

På gymnasiet går 390 elever. De samlades på gatan utanför och kunde, inte utan förtjusning, konstatera att de fått ledigt inte bara för dagen utan även på torsdagen.

Räddningstjänsten å sin sida var glad över att det var en effektiv sprinkler. Att ha en brand med giftig rök i en lokal med hundratals ungdomar är inte trevligt."


Iof så var det ingen brand i en pappershållare. utan något hade utlöst spriknlern och något rör måste ha gått sönder eftersom vattnet var helt kolsvart. det var det sjukaste jag sett i hela mitt lilla liv än så länge!

så nu har jag ingen skola imorgon, funderar på att ladda ner något bra film, köpa något gott och äta och lägga mig och kolla på film hela kvällen. bara dega. imorgon ska jag hämta mer duk hos mamma och hålla zorro sällskap sedan ska jag shoppa woho :D

Visa ord

Prata ut här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen :)

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Dina visa ord:

Trackback
RSS 2.0