barn av vår tid

jag gillar nästan alla typer av människor. men det finns en grupp som jag gillar mest. jag drar dem över ett sträck och kallar dem för järntorgetfolk. detta folk, skall såklart helst bo nära järntorget, är oftast krativa på något sätt. antingen är de sjukt skickliga med pennan, på både papper och vägg, eller så kan de skriva sjukt bra texter och sedan få ut detta genom en låt, de kanske tar helt underbara foton eller är grymma med brädan? de bryr sig inte speciellt mycket om att ha det senaste från butikerna och att ligga högt på den sociala stegen betyder noll för dem.
jag beundrar graffarnas mod till att göra en riktigt snygg graffitimålning på en vägg som de stora bestämt skall vara grå. jag blir helt till mig när jag ser en målning som är längst upp på en vägg och undrar; hur FAN kom de upp dit?
och när jag ena dagen sitter i fikavagnen och kollar på en video som en kille filmat in när han var på maskinen blir jag lite kluven när jag går till karisma där tydligen pengar spelar störst roll blir jag lite kluven. jag förknippar karisma med vintern då man inte kan vara ute och dricka öl och åka longboard. nu är det vår. jag klarar inte av att gå helt svartklädd på krogen längre. jag passar inte in. jag behöver färgglatt och järntorgetfolket. för nu är det vår. så jag är ledsen karisma. men jag behöver liten pause från dig. och pausen börjar nu till valborg.
jag hoppas på bra väder, bra ställe och bra människor(dvs mickanbaby och jag ska flumma runt hela valborg)

Visa ord

Prata ut här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen :)

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Dina visa ord:

Trackback
RSS 2.0